Interviu John Cușa, Country Manager ASBIS Romania, în IT&C Club: Piața de IT reprezintă un motor de schimbare pentru celelalte industrii
Club IT&C: Filiala ASBIS Romania este unul dintre cei mai importanți distribuitori din domeniul IT din România. Care sunt direcțiile strategice adoptate în această perioadă?
John Cușa: Într-adevăr, ASBIS Romania SRL este unul dintre cei mai importanți distribuitori de produse și soluții IT din România. Într-o continuă transformare dar cu aceeași misiune, de a fi un distribuitor eficace și care să își aducă permanent contribuția la susținerea business-ului partenerilor.
Nu ne propunem să fim un broadliner, un singur punct de oprire …. Ci pur și simplu să fim focusați, să facem cel mai bine meseria și ceea ce ne propunem, astfel încât să oferim în fiecare zi mai mult decât se așteaptă partenerii noștri – la fel de inteligenți ca și noi – și care chiar înțeleg ce este valoarea adăugată și, mai ales, care transpun această valoare în profitul lor, de orice natură ar fi acesta.
Așa că strategia este simplă: un marketing inteligent, o relaționare bună cu partenerii de business, principii de business sănătoase, care urmăresc alinierea la tendințele pieței și atingerea de performanțe superioare competiției. Și, ca să duc discuția către lucruri concrete, avem prețuri foarte bune pentru cine știe să le descifreze, stocuri mereu proaspete, “un portofoliu amplu” de produse și, mai ales, niște oameni absolut speciali, cărora le face plăcere interacțiunea cu oamenii.
Club IT&C: Ce cuprinde portofoliul de produse și soluții care se adresează segmentului enterprise?
John Cușa: Segmentul enterprise este o componentă strategică a ASBIS Romania. Chiar dacă în mod tradițional ASBIS nu a fost un jucător recunoscut în această zonă, treptat, alături de o echipă foarte valoroasă, am pus bazele unei oferte extrem de competitive. Portofoliul ASBIS în acest segment este extins, acoperind o gamă largă de produse și servicii, pornind de la infrastructura hardware (PC-uri și notebook-uri pentru office, servere, comunicații, electrosecuritate etc) până la infrastructura software și servicii legate de software, portofoliu pregătit pentru o adopție ușoară a noilor tehnologii și, în mod special, a celor de Cloud. Ideea este de a configura și adapta soluțiile propuse de partenerii din “amonte” – furnizorii noștri – și de a le promova prin cei mai buni parteneri astfel încât utilizatorul final să își maximize investiția și să eficientizeze procesele de business. Cu alte cuvinte, tridentul Producător– ASBIS–Integrator, însoțit de o bună comunicare, reprezintă întotdeauna soluția de succes “ASBIS”.
Club IT&C: Există multe tendințe care au schimbat piața de distribuție IT (cloud, virtualizare, mobilitate, mai nou IoT). Cum răspunde ASBIS la cerințele pieței actuale?
John Cușa: Piața de IT, în sine, reprezintă un motor de schimbare pentru celelalte industrii iar producătorii și distribuitorii se află în prima linie de susținere în procesul de transformare. Este un moment crucial acum, un “market disruption” în care efectiv totul se transformă. Cine nu recunoaște acest lucru, cine nu e deschis către schimbare, își are locul asigurat în muzeul IT-ului. Așadar, ce este mai interesant de abia acum urmează. Întregul grup ASBIS este pregătit pentru acest nou val. Suntem deschiși către schimbare și vrem să fim parte din ea. Nu doar la nivel de strategie dar ca implementare, având mereu în minte valorile fundamentale ale companiei și misiunea noastră, aceea de a fi de succes alături de partenerii noștri de business.
Club IT&C: Multe companii se orientează către cloud computing. Oferiți soluții în acest sens?
John Cușa: Cloud ul este o realitate. Discuțiile despre Cloud merg de obicei, în mod trivial, către eficientizarea cheltuielilor IT, la “probleme” legate de securitate și confidențialitate a datelor, la probleme de conectivitate, acces permanent la internet etc.
Personal, cred că IT-ul într-o companie a înseamnat prea mult focus pe hardware și infrastructură în detrimentul aplicațiilor, a eforturilor care ar fi trebuit să optimizeze nu doar spațiul pe disc și viteza de bootare a unui calculator personal sau warm-up- ul unei imprimante ci procesele de business, fluxurile de informații și de idei, a dezvoltării inovației și a creativității unei organizații, de captare a valorilor unei organizații.
Aparent ar fi o idee care este contrară intereselor unui distribuitor de hardware dar cred că rolul specialiștilor IT ar trebui să migreze din zona administrării “fiarelor” către o implicare în business-ul real al fiecărei companii, pentru că avem de a face cu oameni extrem de inteligenți care, și ei la rândul lor, ar trebui să devină parte a schimbării. Cred ca impactul IT-ului trebuie sa fie mai mare la nivelul fiecărui department, parte integrantă a soluțiilor interne sau externe pe care o companie le dezvoltă către interior dar și către clienții săi.
Așa cum Cloud-ul reprezintă o schimbare de perspectivă și cei care sunt implicați ar trebui să schimbe la rândul lor perspectiva, să se adapteze, bazându-se pe cunoștințele și pe experiența acumulate până acum, să coboare la firul ierbii din turnul lor de fildeș din care rosteau cu superioritate cuvinte magice și fără înțeles pentru muritorii de rând, de care se îndepărtau câteodată.
Revenind la întrebare, da, oferim soluții. Nediluate. De calitate superioară.
Suntem alături de partenerii noștri pe tot parcursul acestei schimbări, susținându-le procesele de prospectare de piața, de vânzare, de promovare și de configurare soluții, până la livrarea de proiecte pilot și implementări de arhitecturi complexe.
Punem la dispoziția partenerilor, nu doar resurse tehnice, dar și resurse umane de cea mai înaltă calitate! Centrul nostru de training este mereu deschis pentru partenerii care doresc sa devină cei mai buni într-un anumit domeniu.
Configuratorul nostru de soluții Cloud (www.portal365.ro) este o inovație, permițând personalizarea pentru fiecare partener în parte. Vom continua în această direcție, astfel încât partenerii ASBIS să se poată concentra pe ce contează cu adevărat – valoare adăugată pentru clienți.
Click aici pentru a citi întregul articol, faceți click aici <<