BREEZY, SUBSIDIARĂ A ASBIS GROUP, LANSEAZĂ O LINIE ROBOTICĂ BAZATĂ PE AI PENTRU EVALUAREA ȘI MODERNIZAREA SMARTPHONE-URILOR SECOND-HAND

NOUA FABRICĂ A BREEZY SE ALINIAZĂ LA STANDARDELE „INDUSTRIEI 5.0”, EVIDENȚIIND ANGAJAMENTUL COMPANIEI DE A FI LIDER ÎN COMERȚUL SUSTENABIL

Breezy, o subsidiară a ASBIS Group specializată în recondiționarea și repunerea pe piață a produselor IT second-hand, anunță deschiderea unei unități dotate cu tehnologie de ultimă generație în Polonia, chiar lângă Varșovia, la Raszyn. Fabrica folosește inteligență artificială  avansată și soluții robotizate pentru a evalua și actualiza eficient smartphone-urile second-hand. Noua linie de producție este capabilă să evalueze până la un milion de dispozitive și să recondiționeze până la 320.000 de smartphone-uri pe an. Ocupând doar 600 m2, noile facilități sporesc capacitatea Breezy de a furniza diagnostice de înaltă precizie și de a procesa dispozitive second-hand.

Linia de clasificare și sortare are 18 stații de lucru robotizate și necesită doar 4 operatori pe schimb. Toate dispozitivele primite trec mai întâi printr-o stație DECANT, unde sunt detectate automat modelul de produs, IMEI-ul și numărul de serie. De asemenea, stația șterge datele în conformitate cu standardele NIST-800-88, încarcă bateria telefonului, încarcă aplicația de diagnosticare, se conectează la rețeaua locală și transferă datele de diagnostic în baza de date de gestionare a dispozitivului.

După ce sunt curățate și încărcate pe o bandă, dispozitivele trec printr-o serie de inspecții automate. Procesul începe cu detectarea vizuală susținută de AI, pentru a identifica zgârieturile de pe ecran, precum și de pe întregul telefon. Urmează teste audio robotizate într-o cameră izolată fonic, care acoperă frecvențele joase, medii și înalte pentru rezultate precise. Evaluările ulterioare includ teste automate pentru funcționalitatea ecranelor touch, a butoanelor și a camerelor. Stația de sortare determină apoi dacă un dispozitiv este gata pentru o simplă recondiționare cosmetică sau necesită lustruire, schimbare a bateriei sau reparații electronice.

O cabină foto automată realizează apoi fotografii de înaltă calitate ale smartphone-ului din șase unghiuri. Aceste imagini sunt încărcate instantaneu în portofoliul digital al dispozitivului, pentru a oferi transparență cumpărătorilor.

Ulterior, fiecare dispozitiv este mutat cu banda transportoare la o stație robotizată pentru ștergerea datelor și oprire, urmată de ambalarea în folii individuale de protecție, ecologice și etichetare. În depozit, dispozitivele sunt încărcate în cutii cadou de vânzare cu amănuntul sau în cutii mari, cu etichete adaptate piețelor de destinație.

Noua unitate Breezy din Raszyn este o mostră din viitorul recomecializării sustenabile a produselor. Prin integrarea AI și implicarea roboticii avansate, compania stabilește noi standarde de eficiență și precizie pentru recondiționarea smartphone-urilor second-hand.

Breezy, o filială ASBIS Group înființată acum patru ani, este specializată în trade-in, recondiționare și remarketare de produse IT și electronice second-hand. După ce a câștigat o poziție dominantă pe 9 piețe din Asia Centrală și Caucaz, începând cu 2024 și-a extins prezența pe piețele din UE, Orientul Mijlociu și Africa. Operațiunile de trade-in ale Breezy acoperă aproximativ 4.000 de locații de vânzare cu amănuntul prin parteneriate de succes cu 45 lanțuri de retail și operatori de telecomunicații de top. Abordarea sa, care combină comerțul electronic cu prezența fizică în centrele Breezy Experience, îi permite mărcii să livreze pe piață smartphone-uri, computere și alte produse electronice la prețuri accesibile, menținând în același timp niveluri excelente de servicii pentru clienți.

Serhei Kostevitch, CEO al ASBIS Group, declară: „Colaborarea dintre experții în recomercializare de la Breezy și echipa de inginerie ASBIS Robotic Solutions (AROS) a dat rezultate excelente. Parteneriatul lor a dus la înființarea unei unități de producție automatizate de ultimă oră, industry 5.0”. Această soluție scalabilă și rentabilă asigură diagnosticarea eficientă și poate fi replicată în mod rentabil pe mai multe piețe.”

INDUSTRY 5.0 – Noua abordare a sustenabilității și a rezilienței

1. O COMPANIE CENTRATĂ PE OM

Standardele Industry 5.0 se concentrează pe sinergia dintre oameni și sistemele robotice. În fabrica Breezy, sarcinile repetitive și solicitante din punct de vedere fizic sunt gestionate de roboți colaborativi, linii automate și soluții AI. Acest lucru le permite angajaților să se concentreze asupra sarcinilor de mare valoare, cum ar fi reparațiile și interacțiunile cu clienții, promovându-le bunăstarea și performanța durabilă.

Emil Oklinski, Director Breezy Poland, a comentat: „Soluțiile AI și robotizate permit operațiuni 24/7, scalând evaluarea și modernizarea la 1.000.000 de unități pe an cu o precizie îmbunătățită. Breezy este, de asemenea, pregătită să ofere evaluarea dispozitivelor ca serviciu de sine stătător, asigurând conformitatea cu o serie de standarde de protecție a datelor.”

2. SUSTENABILITATE

Companiile din industria 5.0 folosesc tehnologia în beneficiul societății, al mediului și al economiei circulare. Noua linie de producție a Breezy exemplifică aceste principii, făcând tehnologia mai accesibilă, reducând deșeurile electronice și emisiile de CO2. Până la sfârșitul anului 2024, Breezy a dat o a doua viață unui număr de peste 300.000 de smartphone-uri, reducând emisiile de CO2 echivalente cu peste 20.000 de tone.

3. REZILIENȚĂ

Soluțiile Industry 5.0 măresc reziliența afacerilor la provocările moderne. Breezy, lider în remarketarea dispozitivelor second-hand, are ca prioritate oferirea celor mai bune prețuri către clienți. Eficiența operațională îmbunătățită – obținută prin clasificare fără erori, costuri reduse cu forța de muncă și timpi reduși de procesare – permite companiei să mențină prețuri competitive, asigurându-i, în același timp, profitabilitatea. În plus, furnizarea de informații complete despre produse le câștigă încrederea clienților, adresând o provocare cheie a industriei.

Andrii Kosar, General Manager Breezy, a remarcat: „Transparența este una dintre valorile de bază ale Breezy. Ne asigurăm că toți clienții primesc maximum de informații despre produs înainte de a deschide cutia unui dispozitiv recondiționat. De asemenea, sunt încrezător că noile noastre unități de clasificare automată din Polonia ne vor îmbunătăți considerabil scalabilitatea, sustenabilitatea și timpul de lansare pe piață.”

Emil Oklinski, Managing Director Breezy Poland, a adăugat: „Credem că anul acesta va marca o evoluție majoră pentru noi. Folosind rețeaua de distribuție a ASBIS în întreaga UE și cu sprijinul clienților noștri, Breezy își poate consolida în mod semnificativ poziția pe piața poloneză și pe alte piețe europene. Scopul nostru principal este să le oferim partenerilor și clienților noștri produse și servicii de cea mai înaltă calitate. Suntem mândri că eforturile noastre de a oferi dispozitivelor electronice o a doua viață contribuie la dezvoltarea durabilă și la o economie circulară. Construirea unui viitor pentru copiii noștri este o motivație esențială pentru noi.”