Vrem să ne concentrăm pe dezvoltarea de oferte integrate pentru companii
♦ Cele mai mari riscuri pentru business sunt provocate de lipsa de stabilitate legislativă şi de necapitalizarea partenerilor, spune Oana Barbu, general manager al numărului patru de pe piaţa locală de distribuţie IT&C.
Compania Asbis, numărul patru pe piaţa locală de distribuţie IT&C, cu afaceri de 209 mil. lei (47 mil. euro) în 2016, îşi va concentra eforturile în acest an, printre altele, pe dezvoltarea ofertelor integrate pentru companii şi a proiectelor cu valoare adăugată, dar şi pe dezvoltarea de noi linii de business.
„Dorim să avem o atitudine curajoasă şi să ne urmărim planurile de dezvoltare. Privind macro, înţelegem oportunitatea imensă în care ne aflăm datorită impactului tehnologiei şi că business-ul de distribuţie trebuie să se schimbe, aşa că vom alege ca nu toate deciziile de business să rămână în zona de precauţie”, a declarat într-un interviu pentru ZF Oana Barbu, care a preluat la jumătatea anului trecut poziţia de general manager al Asbis. Anul curent va fi unul în care pe piaţă vor avea loc „schimbări majore”, a adăugat ea. „2018 este un an de transformare pentru piaţa de distribuţie, dar şi un an cu schimbări majore pe plan intern şi internaţional – split TVA, noile reguli privind protecţia datelor personale la nivelul UE (GDPR). Pe lângă obiectivul clar de consolidare a businessului, consider prioritară continuarea şi accelerarea procesului de mutare a ASBIS în zona de distribuţie cu valoare adăugată. Dezvoltarea de direcţii noi de business împreună cu partenerii este, de asemenea, extrem de importantă. O altă direcţie strategică a companiei este dezvoltarea şi adăugarea de competenţe în cadrul echipei.”
Cei mai mari 60 de jucători de pe piaţa locală de distribuţie IT&C au înregistrat în 2016 afaceri cumulate de 4,4 mld. lei (978 mil. euro), în creştere uşoară faţă de anul anterior, pe primul loc situându-se Network One Distribution, firmă deţinută de antreprenorul Iulian Stanciu, conform unei analize realizate de ZF pe baza datelor raportate de companii la Finanţe. Asbis România este parte a grupului Asbis, cu sediul central în Cipru, şi afaceri anuale de 1 miliard de dolari, cu prezenţă în peste 20 de ţări.
Cele mai mari riscuri pentru businessul de distribuţie din România sunt reprezentate de instabilitatea legislativă şi de lipsa de capital a partenerilor, spune Oana Barbu. „Lipsa predictibilităţii cauzată de schimbările legislative dese duce pe termen lung la precauţie. Se simte lipsa de încredere pentru investiţii şi dezvoltarea scăzută la nivelul economiei, în contextul în care avem de recuperat faţă de media europeană în foarte multe industrii. Pentru businessul de distribuţie, cea mai mare ameninţare pe care o văd este necapitalizarea partenerilor. Există parteneri cu potential de dezvoltare, dar care nu dispun de capital de business. Ne intensificăm acţiunile în găsirea de soluţii pentru gestionarea acestui risc”.
Compania estimează că va înregistra şi în acest an cele mai mari rulaje pe segmentele clasice ale pieţei de distribuţie de IT, dar se va concentra şi pe zona de oferte integrate. „se va concentra pe a avea oferte integrate care vor rezolva nevoile actuale ale companiilor – de la infrastructură (securitate, storage, network) până la noile categorii date de tendinţele din tehnologie pe care le-am amintit anterior.”
Oana Barbu, despre:
Bugetul de investiţii pentru acest an – Echipa este cea mai importantă resursă pentru noi şi aceasta este o direcţie în care vom investi cu prioritate. Căutăm să adăugăm competenţe noi în echipă, dar şi să răsplătim loialitatea şi performanţa, astfel încât bugetul de resurse umane va creşte cu peste 35%. De asemenea, vom investi în sisteme şi infrastructură IT, eu cred în tehnologizare şi cred că transformarea digitală poate aduce atât creştere de productivitate, cât şi motivare în cadrul echipei.
Problemele pe care şi-ar dori ca autorităţile să le rezolve în acest an – Stabilizarea cadrului legislativ este cel mai important aspect.
Cele mai importante tendinţe de pe piaţă – Tendinţele care vor avea impact major în business-ul de distribuţie sunt digital, big data, storage cloud, Securitate, crypto currency, blockchain, inteligenţă artificială. ASBIS are portofoliu de produse şi competenţe în echipă prin care poate creşte împreună cu partenerii.
Sunt nevoi actuale ale companiilor, iar un consultant adevărat nu va mai oferi simple produse din portofoliu, ci va avea un real suport pentru partenerii săi prin oferte ce vor integra şi zona de servicii.
Oana Barbu, general manager al Asbis România: Pentru businessul de distribuţie, cea mai mare ameninţare pe care o văd este necapitalizarea partenerilor.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.02.2018
Citeste si:
Creşteri în industriile de software şi distribuţie IT&C