Bucureşti

69% dintre utilizatori preferă să nu plătească pentru a-şi păstra informaţiile în siguranţă

CUMPARATI ONLINE

Produse Kaspersky

Studiul a relevat că, la nivel mondial, 95% dintre posesorii de PC-uri şi 92% dintre posesorii de laptopuri sunt protejaţi de malware şi de alte ameninţări, într-un fel sau altul. Întrebarea este, însă, cât de eficiente sunt aceste soluţii de securitate. Potrivit studiului, 69% dintre utilizatori nu au plătit pentru programul antivirus instalat pe calculatorul lor.

Desigur, există foarte multe soluţii antivirus gratuite pe piaţă, dar toate au funcţii relativ limitate. Pe de altă parte, soluţiile comerciale oferă un set diferit de funcționalități: dezvoltatorii sunt concentraţi pe produse complexe care includ firewall, filtre anti-spam şi anti-phishing, precum şi alte instrumente superioare protecţiei de bază anti-malware. Exact aceste module, care sunt rareori întâlnite în soluţiile gratuite, asigură securitate reală în timpul activităţilor obişnuite ale utilizatorilor: vizitarea site-urilor, comunicarea pe reţelele sociale şi operaţiunile de online banking.

În mod interesant, 22% dintre respondenţi sunt de părere că existenţa programelor antivirus gratuite este rezultatul acţiunilor de responsabilitate socială ale dezvoltatorilor şi declară că existenţa acestora se bazează pe faptul că producătorilor le pasă de utilizatorii care, din motive personale sau financiare, nu pot plăti pentru protecţia antivirus. 31% dintre respondenţi sunt de părere că programele gratuite sunt un tip de platformă pe care dezvoltatorii o folosesc pentru a-şi promova produsele comerciale de top.

De asemenea, specialiştii O+K Research au încercat să stabilească frecvenţa cu care respondenţii utilizează programe de protecţie preinstalate. A reieşit că 60% dintre cei întrebaţi au primit o versiune trial a unui program anti-virus la achiziţionarea computer-ului sau a laptopului. 13% dintre aceştia au continuat să folosească soluţia preinstalată după ce perioada de trial a luat sfârşit, în timp ce 30% dintre utilizatori au trecut ulterior la o altă soluţie. Totuşi, 2% dintre respondenţi nu au luat nicio măsură după ce perioada trial s-a terminat şi au lăsat computerele neprotejate.

Costul celor mai eficiente soluţii de securitate, precum Kaspersky Internet Security, este relativ mic. În plus, dezvoltatorii de programe comerciale au numeroase oferte promoţionale, care fac produsele mai accesibile. Soluţiile plătite îşi depăşesc concurenţii gratuiţi prin calitate, confirmată de testele independente, şi funcţionalitate.

Ameninţările din ce în ce mai numeroase fac necesară obţinerea unei protecţii de încredere, pe mai multe nivele, pentru datele cele mai importante ale utilizatorilor. Acest lucru necesită utilizarea unor tehnologii complexe, precum sistemul Safe Money de la Kaspersky Lab, dezvoltat pentru a proteja plăţile online.

Versiunea completă a raportului O+K Research este disponibilă aici: http://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky-lab_ok-consumer-survey-report_eng_final.pdf

# # #

Despre Kaspersky Lab

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial*. Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, Kaspersky Lab a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi teritorii, la nivel global, protejeazând peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaspersky.ro.

* Compania a fost poziţionată pe locul patru în clasamentul IDC „Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2011”. Clasamentul a fost publicat în raportul IDC „Worldwide Security Endpoint Products 2012-2016 Forecast and 2011 Vendor Shares” (IDC #235930, iulie 2012). Criteriile de clasificare s-au bazat pe veniturile obţinute din vânzările de soluţii de securitate endpoint în 2011.