Lenovo anunţă rezultate record pentru anul fiscal 2011-2012 şi trimestrul IV fiscal

          CUMPARA

La începutul anului fiscal 2011/2012, Lenovo era al patrulea furnizor de PC-uri din lume. La finalul acestui interval, compania a ajuns pe poziţia a doua în clasamentul global, cu performanţe operaţionale record.

·   Vânzări anuale totale record de 29.6 miliarde USD.
·   Profit pre-impozitare anual record, de 582 milioane USD
·   Profit atribuibil acţionarilor de 473 milioane USD.
·   Cotă de piaţă totală record, de 12.9 procente*
·   Profit anual de bază per acţiune (EPS) de 4.67 cenţi USD
·   Rezerve nete de numerar de 4.1 milarde USD (31 martie 2012)

HONG KONG, 23 mai 2012 – Grupul Lenovo a anunţat astăzi rezultatele pentru al patrulea trimestru fiscal şi pentru anul fiscal 2011/2012, încheiate în 31 martie 2012. Cu vânzări anuale record de 29.6 miliarde USD, în creştere cu aproape 37 procente faţă de anul anterior, Lenovo a încheiat anul financiar în poziţia celui de-al doilea producător de PC-uri din lume, cu o cotă de piaţă record calculată pentru întregul an de 12.9 procente. Pe parcursul anului fiscal 2011/2012 Lenovo a continuat să demonstreze capacitatea de a implementa strategia de “protecţie si atac” pe pieţele mature şi respectiv pe cele emergente, simultan cu asigurarea unei creşteri echilibrate în toate zonele, toate segmentele de clienţi şi liniile de produse. Rezultatul este un profit anual pre-impozitare record de 582 milioane USD, o creştere de 63 procente faţă de anul anterior.

În timpul celui de-al patrulea trimestru fiscal, vânzările consolidate ale Lenovo au crescut cu 54 procente, până la 7.5 miliarde USD. Pentru al zecelea trimestru consecutiv, Lenovo a fost compania cu cea mai mare creştere dintre primii patru producători de PC-uri din lume, cu livrări globale de computere în creştere cu 44% faţă de anul anterior. Comparativ cu rata generală de creştere a acestei industrii, de numai 4.6 procente de la un an la altul, Lenovo a reuşit să depăşească viteza de dezvoltare a industriei pentru al 12-lea trimestru consecutiv.

Lenovo a obţinut un profit pre-impozitare de 102 milioane USD în al patrulea trimestru fiscal, ceea ce reprezintă o creştere impresionantă de 69 de procente faţă de intervalul similar din anul anterior.

Profitul brut al companiei în al patrulea trimestru fiscal a crescut până la 806 milioane USD, în creştere cu 34% faţă de perioada similară a anului anterior. Marja brută a profitului a fost de 10.8 %. profitul operaţional în al patrulea trimestru fiscal a fost de 102 milioane USD, în creştere cu 46% faţă de anul anterior, în timp ce profitul atribuibil acţionarilor a crescut într-un an cu 59%, până la 67 milioane USD.

Profitul de bază per acţiune (EPS) în al patrulea trimestru fiscal a fost de 0.65 cenţi USD. Board-ul director al Lenovo a anunţat dividende de 1.29cenţi USD per acţiune pentru anul fiscal încheiat în 31 martie 2012.

În anul fiscal 2011/2012,  livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu 34.9 procente faţă de anul anterior, în timp ce rata de creştere generală a industriei a fost de numai trei procente în aceeaşi perioadă. Profitul brut pentru întregul an a fost de 3.4 miliarde USD, o creştere anuală de 46 procente. Marja brută a profitului este de 11.7 procente. Profitul operaţional pentru întregul an fiscal a fost de 584 milioane USD, o creştee de 53 procente faţă de anul anterior. Profitul Lenovo atribuibil acţionarilor a crescut cu 73 de procente faţă de anul anterior, până la 473 milioane USD.

“Anul fiscal 2011/12 a stabilit un record pentru Lenovo, prin maximele istorice ale veniturilor, livrărilor, cotei de piaţă şi ale profiturilor pre-impozitare. Anul fiscal s-a încheiat în mod impresionant pentru noi, cu o puternică evoluţie pozitivă. Livrările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 35% de la un an la altul, depăşind de zece ori rata de creştere a industriei; cota de piaţă globală a crescut cu trei puncte procentuale, iar profitul net a crescut cu 73% în ultimul an. În al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a avut cea mai mare creştere dintre primii producători de PC-uri, atât pe pieţele emergente cât şi pe cele mature, atât în rândul clienţilor comerciali cât şi al consumatorilor generali. Pentru prima dată am atins o cotă de piaţă de peste 10% pe ambele segmente de clienţi. Ne-am consolidat poziţia de vârf pe pieţele emergente, unde Lenovo a obţinut deja o cotă de peste 10% în 15 pieţe, şi a devenit numărul unu în India,” a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo. “Odată cu apariţia unor dispozitive cu utilizare multiplă, precum telefoanele inteligente, tabletele şi televizoarele inteligente (smart TV), industria noastră intră în era PC plus. Lenovo este hotărâtă să conducă industria PC-urilor şi să-şi dezvolte această poziţie în era PC plus.”

În al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a anunţat formarea a patru noi unităţi de business, pe criterii de eficienţă geografică, costuri şi distribuţie a clienţilor: China, Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA), America de Nord şi Asia Pacific/America Latină (APLA), fiecare condusă de un prim-vicepreşedinte Lenovo. Lider de piaţă în China şi Japonia, Lenovo este primul furnizor de PC-uri în două din trei ale celor mai mari pieţe de PC-uri ale lumii. Această noua organizare este o recunoaştere a faptului că succesul Lenovo depinde de apropierea cât mai mare de clienţii săi, şi va plasa compania în cea mai bună poziţie pentru a-şi implementa strategia globală de viitor.

RAPORTĂRI GEOGRAFICE

Livrările Lenovo Chinaîn al patrulea trimestru fiscal au crescut cu 22.7 procente faţă de anul anterior, mai mult decât dublu faţă de rata de creştere generală a industriei, de aproximativ 10 procente în aceeaşi perioadă. Acest lucru a permis companiei să obţină o creştere anuală puternică a cotei de piaţă în China, de 3.2 puncte în al patrulea trimestru fiscal, până la un nivel de 30 de procente, cel mai mare de pe piaţa respectivă. Vânzările consolidate în China în trimestrul patru fiscal au crescut cu 32 de procente faţă de anul anterior, până la 2.9 miliarde USD, adică 39% din totalul vânzărrilor companiei. Performanţa puternică a Lenovo în China a continuat să fie susţinută parţial de prezenţa semnificativă a Lenovo în metropolele emergente din ţară şi de valoarea adăugată pe care Lenovo reuşeşte să o ofere clienţilor săi din aceste zone.

Pe Pieţele Emergente, livrărilede PC-uri Lenovo au depăşit de departe aşteptările industriei, cu o creştere anuală de 50%, de şapte ori mai mare decât rata generală de creştere a industriei, de 7.4 procente în al patrulea trimestru fiscal. Aceste pieţe reprezintă 16 procente din vânzările totale ale Lenovo. Vânzările au crescut cu 43 % de la un an la altul în al patrulea trimestru, până la o sumă totală de 1.2 miliarde USD. Lenovo a obţinut creşteri notabile ale cotei de piaţă în toată regiunea, de 2.1 puncte procentuale de la un an la altul, cu evoluţii deosebite în India şi Rusia. La finalul trimestrului fiscal, Lenovo a devenit pentru prima dată cel mai mare furnizor de PC-uri din India, iar în Rusia, Lenovo a urcat pe poziţia a treia, o realizare nu mai puţin impresionantă.

O dată ce asocierea cu NEC şi achiziţia Medion au fost încheiate şi au devenit pe deplin operaţionale, vânzările consolidate pe Pieţele Mature în al patrulea trimestrufiscalau crescut cu 85 % faţă de anul anterior, până la 3.4 miliarde USD, adică 45 % din totalul vânzărilor companiei. În ciuda faptului că industria a rămas la acelaşi nivel în al patrulea trimestru pe această piaţă, livrările de PC-uri Lenovo  au crescut exponenţial cu 81 % faţă de anul anterior în aceeaşi perioadă.  Trebuie menţionată performanţa companiei în America de Nord, unde livrările de PC-uri au crescut cu 26 de procente, pe o piaţă care a rămas la acelaşi nivel faţă de anul anterior. Ajutată de o creştere puternică a cotei de piaţă  în Japonia, unde Lenovo este primul furnizor de PC-uri,  şi în Europa Occidentală, Lenovo a obţinut pentru prima dată în istoria sa o cotă de 10 procente pe Pieţele Mature.

EVOLUŢIA PRODUSELOR

Vânzările consolidate globale de laptopuri Lenovo au crescut în al patrulea trimestru fiscal cu 41 de procente faţă de anul anterior, până la 4.2 miliarde USD, ceea ce reprezintă 56 % din vânzările totale ale companiei. În aceeaşi perioadă, livrările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 44 %, de aproape nouă ori mai mult decât creşterea generală a industriei, de numai 5%.  În al patrulea trimestru, Lenovo a lansat laptopul hibrid ThinkPad X1, cu o durată de descărcare a bateriei de până la 10 ore, şi ultrabook-ul Thinkpad T430u, primul ultrabook de business al companiei, cu un design extrem de subţire şi uşor. Mai mult, Lenovo a lansat mai multe laptopuri din gama IdeaPad, destinată utilizatorilor generali. Această gamă dispune de un spectru larg de stiluri, culori şi niveluri de performanţă pentru fiecare consumator, de la profesionişti aflaţi mereu în mişcare până la studenţi şi toţi ceilalţi utilizatori.

In al patrulea trimestru fiscal, livrările globale de PC-uri desktop au crescut cu 43% de la un an la altul, de aproape nouă ori mai mult decât creşterea generală a industriei, de numai 5%. Vânzările de PC-uri desktop Lenovo au crescut în aceeaşi perioada până la 2.4 miliarde USD, şi reprezintă 32% din vânzările globale ale companiei. În al patrulea trimestru, Lenovo a lansat PC desktop-ul IdeaCentre A720 all-in-one, cu un ecran inovator de 27 de inci care permite un unghi larg de ajustare de la cinci la 90 de grade. O altă noutate a fost noul IdeaCentre K430, un tradiţional PC tower desktop dotat cu grafică duală opţională şi hard-drive dublu.

Lenovo a anunţat o creştere puternică a liniei sale de produse Mobile Internet Digital Home (MIDH), după ce livrările sale de telefoane inteligente au crescut de zece ori mai rapid decât piaţa de profil în China, ceea ce i-a adus companiei o creştere de 8.2 puncte procentuale de la un an la altul, cu o cotă de piaţă la final de trimestru de aproape 10%. Lenovo este în prezent al patrulea furnizor de telefoane inteligente din China. Pe o piaţă care a scăzut dramatic cu 25 de procente de la un an la altul, livrările de telefoane mobile clasice în China au crescut cu 4.5 %, ceea cea mărit cota de piaţă a companiei cu 8.2 puncte procentuale de la un an la altul. Cea mai impresionantă evoluţie în linia de produse MIDH a fost cea a tabletelor, până la o cotă de piaţă de 17.2 % în China, ceea ce i-a permis companiei să devină al doilea furnizor de tablete din ţară şi al patrulea din lume.

Sursa stire: Agora.ro