Lenovo anunta rezultate financiare record

CUMPARA

Grupul Lenovo şi-a anunţat rezultatele pentru al treilea trimestru fiscal, încheiat la 31 decembrie 2011. Este al unsprezecelea trimestru consecutiv în care Lenovo a crescut mai rapid decât industria producătoare de PC-uri în ansamblu. De asemenea, este al nouălea trimestru consecutiv în care compania a crescut mai rapid decât oricare din primii patru producatori de PC-uri, datorită accentului pus de Lenovo pe o dezvoltare echilibrată care a acoperit toate zonele geografice, toate segmentele de consumatori şi toate tipurile de produse.

În al treilea trimestru al anului fiscal 2011-2012, Lenovo a ajuns la un nivel record al cotei sale de piaţă globale, de 14 procente şi la cea mai mare cotă de piaţă deţinută în China până acum, de 35,3 procente, o creştere anuală de 3,7 şi respectiv 3,1 puncte.

Profitul brut al companiei a crescut în al treilea trimestru cu 47% faţă de anul anterior, până la 954 milioane USD, la o marjă brută de 11,4 procente. Profitul operaţional pentru trimestrul trei a fost de 193 milioane USD, în timp ce profitul atribuibil acţionarilor a crescut cu 54% faţă de anul anterior, până la 153 milioane USD.

Datorită unei implementări energice a strategiei Lenovo, „Protejează şi Atacă”, compania a atins vânzări record de 8,4 miliarde de dolari în al treilea trimestru fiscal, o creştere anuală de 44 procente. În timp ce industria globală de PC-uri a făcut mari eforturi pentru a rămâne la un nivel constant, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu un impresionant 37%, o evoluţie superioară atât pe pieţele în creştere (China şi pieţele emergente), cât şi pe cele aflate în scădere (pieţele mature).

Luna trecută, Lenovo a participat la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas. Prezenţa companiei la eveniment a început cu o conferinţă de presă la care Lenovo a prezentat pentru prima dată unui public global produse noi şi inovatoare precum IdeaPad Yoga – un hibrid tabletă/ultrabook; IdeaCentre A720 – cel mai subţire PC all-in one din lume, cu un display de 27 inci, televizorul inteligent K91 şi viziunea Lenovo pentru interfaţa Personal Cloud. Zona expoziţională a Lenovo a fost aglomerată permanent, iar compania a primit 23 de premii din partea organizaţiilor şi grupurilor media prezente.

„În ciuda scăderii globale a stocurilor de hard-disk-uri în trimestrul trecut, Lenovo a continuat să înregistreze o creştere puternică. Am obţinut rezultate record din punctul de vedere al cotei de piaţă şi al veniturilor. Pentru prima dată, Lenovo a devenit primul furnizor global de PC-uri pentru sectorul comercial şi pentru PC-urile desktop”, a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo. „Am obţinut o creştere importantă în sectorul Internetului Mobil. În trimestrul trecut, Lenovo a vândut peste 6.5 milioane de  telefoane, dintre care aproape jumătate sunt de tip smartphone. Cota de piaţă a Lenovo în sectorul telefoanelor inteligente în China a depăşit 10 procente în decembrie. Avem, de asemenea, o evoluţie puternică în segmentul tabletelor de business. Aceste succese demonstrează că Lenovo şi-a construit o fundaţie puternică pentru următoarele etape, dincolo de PC-urile tradiţionale”.

Sursa stire: Agora.ro