Intel UltraYou – PC-urile mobile, preferate de romani pentru actualizarea profilului si interactiunea pe retelele sociale
CUMPARATI ONLINE |
Produse Intel |
Românii își prezintă o versiune îmbunătățită a “eului” în social media
CELE MAI IMPORTANTE ELEMENTE ALE ŞTIRII:
- Varietatea de dispozitive conectate la Internet (laptop-uri, sisteme Ultrabook, smartphone-uri, PDA-uri, tablet PC-uri) crește apetitul românilor pentru social media;
- Românii preferă să își acceseze conturile de rețele sociale de pe PC-uri mobile, mai degrabă decât de pe smartphone-uri sau tablet PC-uri;
- Fotografiile reprezintă cele mai frecvente materiale postate;
- Românilor le-ar plăcea să semene mai mult cu personajul pe care îl proiectează pe rețelele sociale;
- 35% dintre români nu s-ar simţi deloc confortabil dacă întreaga lor activitate din social media ar fi făcută publică;
- Cele mai mari “minciuni sociale” ale româncelor și românilor sunt postarea pe Internet doar a pozelor în care arată mai bine ca în realitate.
BUCUREŞTI, 9 octombrie 2012 -Varietatea tot mai mare de dispozitive mobile conectate la Internet crește prezența și timpul românilor pe social media, indică un studiu al companiei Intel, realizat de Mercury Research[1].
Cercetarea, denumită “Intel UltraYou”, arată că dispozitivul preferat al românilor pentru conectarea pe rețelele de socializare ramâne PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri și tablet PC-uri. Românii preferă în general să folosească laptopul pentru a crea și posta conținut (fotografii, videoclipuri etc.), iar smartphone-ul sau tablet PC-ul pentru a-și actualiza statusul. Potrivit studiului, media de timp petrecut zilnic de români pentru a-şi actualiza conturile de pe reţelele de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postând o dată sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale.
Cea mai populară reţea de socializare în rândul participanţilor la studiu este Facebook, urmată de Hi5, Google+, Netlog și Twitter.
În ceea ce priveşte informaţiile distribuite pe reţelele de socializare, predomină fotografiile. Astfel, 69% dintre respondenţi postează pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii şi 62% diverse informaţii.
Potrivit studiului “Intel UltraYou”, românii postează cel mai mult din concediu: 38% dintre respondenţi au declarat că publică informaţii pe Internet din vacanţă, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% în timp ce sunt la masă cu alte persoane.
Respondenţii folosesc canalele de socializare pentru a se exprima liber despre diferite subiecte, dar şi pentru a menţine relaţiile cu prietenii. Potrivit studiului, 52% dintre români postează pe Internet pentru a-şi exprima opinia şi pentru a face o afirmaţie, 39% pentru a se simţi conectaţi cu alte persoane, iar 32% pentru a-i ţine pe ceilalţi conectaţi la evenimentele din viaţa lor.
30% dintre respondenţi au declarat că postează pe Internet pentru a-şi face prieteni. Cu toate acestea, 69% dintre ei au declarat că îşi petrec timpul în viaţa reală cu doar un sfert dintre prietenii de pe reţelele sociale, iar doar 2% cu toţi, potrivit aceluiaşi studiu.
“Eul” virtual versus “eul” real
Potrivit rezultatelor studiului Intel “UltraYou”, există un decalaj între profilul românilor din social media şi cum sunt ei în realitate. Varianta “virtuală” este îmbunătățită pentru a impresiona prietenii din listă. Pentru 91% dintre cei intervievați, cea mai mare “minciună socială” a româncelor este postarea de fotografii selectate, în care arată mai bine ca în realitate. De asemenea, 77% dintre respondenţi susţin că şi bărbaţii se fac vinovați de aceeași deprindere. O a doua minciună socială frecventă a româncelor și românilor este postarea informațiilor care îi face să pară mai inteligenți. Pe locul trei în topul neadevărurilor din social media se situează check-in-urile: aproape 53% dintre respondenţi susţin că româncele își dau check-in doar din locuri elegante, în timp ce 46% susţin acelaşi lucru şi despre bărbaţi.
Conform respondenţilor, motivele “minciunilor sociale” ale româncelor sunt (în ordinea importanței): dorinţa de a impresiona alte persoane, găsirea dragostei sau prieteniei și mascarea nesiguranței. Bărbații români denaturează deliberat adevărul pe rețelele de socializare întâi cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-şi masca nesiguranţa și pentru a găsi dragoste sau prietenie.
Alter ego-ul din mediul online influențează viețile reale ale românilor. Din totalul respondenţilor la studiul “Intel UltraYou”, 42% au declarat că îşi doresc să semene mai mult cu “eul” lor virtual. Dorinţa de a se asemăna cu profilul din social media atrage acţiuni din partea românilor “sociali”. Spre exemplu, 36% din respondenţi au declarat că citesc mai mult din constrângerea de a “da mai bine” şi în viaţa reală, 25% fac mai multe exerciţii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.
Modalitatea cea mai frecventă prin care sunt detectate minciunile în social media este discordanţa dintre acţiuni şi fapte (pentru 38% din respondenți) sau când un post “sună prea frumos pentru a fi adevărat” (24%).
Temerile românilor în mediul online
Cea mai mare temere a românilor cu conturi pe reţelele de socializare este legată de activitatea lor pe Internet. Potrivit studiului, 35% dintre ei au declarat că nu s-ar simţi deloc confortabil dacă întreaga activitate pe care o desfăşoară pe Internet ar fi făcută publică, faţă de numai 9%, care s-ar simţi foarte confortabil. În plus, 15% dintre respondenţi susţin că se simt vulnerabili din cauza informaţiilor publicate pe net de către ei sau de alte persoane referitoare la ei pe Internet.
În ciuda exploziei de informaţii postate pe Internet, 53% dintre respondenţi consideră că oamenii ar trebui făcuţi răspunzători pentru informaţiile postate, iar acelaşi procent susţine că oamenii divulgă prea multe informaţii pe Internet despre ei.
"Modul în care utilizatorii comunică pe Internet s-a schimbat semnificativ în ultimii ani. De asemenea, utilizatorii au la dispoziţie dispozitive mai rapide, mai performante şi mai uşoare, care le permit accesul la Internet oricând şi de oriunde. Este foarte simplu acum să postăm informaţii despre viaţa noastră şi despre cei apropiaţi, dar trebuie să facem diferenţa între postarea de informaţii şi supraexpunere pe Internet", a declarat Adrian Cioroianu, Business Development Manager, Intel.
Ultrabook – dispozitivul cel mai potrivit pentru navigarea pe Internet
Popularitatea reţelelor sociale a dus la creşterea masivă a traficului de date pe Internet în ultimii ani. În prezent, utilizatorii se pot conecta la Internet de pe o multitudine de device-uri: de la smartphone-uri la tablet PC-uri, de la netbook-uri la notebook-uri și Ultrabook-uri. Până în 2015, la nivel mondial se estimează că vor fi conectate la Internet peste 15 miliarde de dispozitive.
Nevoia mai mare de mobilitate, tradusă prin greutate redusă a sistemului, design ușor de folosit on-the-go sau durata de viață a bateriei crescută, precum și accesul rapid la Internet şi la conturile de pe reţelele sociale, au determinat Intel să creeze în 2011 un nou concept de PC mobil, Ultrabook. Dorința de mobilitate a reieşit şi din studiul “Intel UltraYou” în România. 36% dintre cei intervievaţi, care postează cel puţin o dată pe zi pe reţelele de socializare, au declarat că ar folosi mai des PC-ul lor mobil dacă acesta ar porni mai repede.
Sistemele Ultrabook îmbină performanţele şi capabilităţile laptopurilor actuale cu caracteristicile tablet PC-urilor, oferind utilizatorilor o experienţă de computing deosebită. Ultrabook-urile sunt rapide, dispun de hardware de ultimă generaţie, sunt subţiri, uşoare şi au autonomie ridicată.
Pentru a afla mai multe detalii despre sistemele Ultrabook, accesaţi http://www.intel.com/content/www/us/en/sponsors-of-tomorrow/ultrabook.html.
Despre Intel
Intel este lider mondial în inovaţia din industria computerelor. Compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. Pentru informaţii suplimentare despre Intel accesaţi http://www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.
Intel, Ultrabook şi logo-ul Intel sunt mărci comerciale ale Intel Corporation în Statele Unite şi în alte ţări.
* Alte nume şi brand-uri pot fi reclamate ca fiind proprietatea altor părţi
[1] Informaţii despre studiu:
Studiul a fost realizat în luna august 2012 pe un eşantion de 419 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani. Respondenţii sunt din mediul urban, cu acces la reţelele sociale, cel puţin o dată pe zi.