Ultimele rezultate preliminare publicate de IDC* pentru trimestrul 4 al anului 2012 anunţă preluarea de către Lenovo a poziţiei secunde pe piaţa PC-urilor în regiunea EMEA

Lenovo câștigă cotă de piață în zona EMEA și urca pe poziția a doua în clasamentul furnizorilor de PC-uri

Această poziţionare este susţinută de creşterea şi succesul repurtat de companie în Rusia, Germania, Danemarca şi Liban, unde Lenovo este acum pe primul loc.  

Când s-a alăturat companiei în aprilie 2012, preşedintele pentru zona EMEA Gianfranco Lanci şi-a exprimat deschis ambiţia şi planurile ca Lenovo să devină unul din primii trei jucători din regiune până în 2013.  La acea data Lenovo era al cincilea jucător din regiune. Lenovo continuă să crească într-un ritm mai rapid decât cel al industriei, cu o apreciere a business-ului de 41.7% în 2012, pe o piaţă care a scăzut cu 1.6%.

Gianfranco Lanci a declarat: “În aprilie 2012 ne-am stabilit un obiectiv foarte clar: să devenim al treilea vendor de PC-uri în EMEA şi să câştigăm peste 10% cotă de piaţă până în 2013. Am atins acest obiectiv cu mult înainte de termenul stabilit. Aceste rezultate ne-au oferit o bază solidă pentru a putea îndeplini următorul nostru obiectiv, de a deveni cel mai mare furnizor de PC-uri din întreaga regiune EMEA. În următorul an Lenovo va aduce pe piaţă produse şi mai inovatoare; va domina zona de retail şi mai mult decât până acum; îşi va urmări strategia centrată pe conceptul PC+. Vom crea produse care au funcţionalitatea şi opţiunile dorite de consumatori – precum Yoga, un laptop care se transforrmă într-o tabletă, sau noul Horizon Table PC de 27 de inci, prezentat la CES.”

Obiectivele Lenovo focalizate în jurul strategiei PC+ depăşesc zona PC-urilor şi tabletelor, acoperind şi piaţa telefoanelor inteligente. În ultimul an telefoanele Lenovo au fost lansate în Rusia, cu intenţia clară de a aduce compania în clasamentul primilor cinci jucători în următorii trei ani.

Regiunea EMEA a contribuit semnificativ în ultimii trei ani la definirea Lenovo ca fiind producătorul de PC-uri cu cea mai mare creştere din lume, cu 15 trimestre în care compania a depăşit evoluţia pieţei de PC-uri în ansamblu. Această evoluţie arată o tendinţă clară şi un ritm puternic pentru Lenovo, orientate către o creştere profitabilă şi sustenabilă în era PC-+.

* IDC Q4 2012 PC Tracker, Ianuarie 16, 2013

DESPRE LENOVO

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) este o companie de tehnologie personală cu o valoare de piaţă de 30 miliarde USD şi cel de-al doilea furnizor de computere personale din lume, care deserveşte clienţi în peste 160 de ţări. Dedicată realizării unor computere personale şi dispozitive de Internet mobil proiectate excepţional, modelul de business al Lenovo se bazează pe inovaţie, un lanţ logistic global foarte eficient şi execuţie strategică puternică. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Computing Personal a IBM, compania dezvoltă, produce şi lansează pe piaţă produse şi servicii tehnologice fiabile, de înaltă calitate, sigure şi simplu de folosit. Linia sa de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think şi de consum marca Idea, precum şi servere, staţii de lucru şi o familie de dispozitive de internet mobil, incluzând tablete şi smart phones. Compania Lenovo, inclusă în clasamentul Fortune 500, deţine centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, China şi în Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informaţii, accesaţi  www.lenovo.com.