ASBIS Enterprises sarbatoreste 12 ani de existenta si anunta rezultate excelente in trimestrul 3

 

ASBIS Group a sarbatorit  12 ani de la infiintarea sa in Cipru, la data de 9 noiembrie 1995. Dupa 12 ani de crestere sustinuta, compania a anuntat din nou rezultate financiare foarte bune. Anuntul vine la scurt timp dupa ce compania si-a facut cu succes intrarea la Bursa din Varsovia, pe 30 octombrie 2007.

Conform raportului financiar publicat, veniturile grupului au crescut semnificativ in intervalul de trei luni cuprins intre 1 iulie si 30 septembrie 2007. Veniturile grupului au crescut la valoarea de 933 de milioane de dolari pentru perioada de noua luni care s-a incheiat la 30 septembrie 2007, comparativ cu 667 milioane de dolari pentru aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o crestere de  39.9 %, in timp ce profiturile nete ale grupului (dupa impozitare) au crescut pana la valoarea de 9,3 milioane de dolari pentru perioada de noua luni care s-a incheiat la 30 septembrie  2007, comparativ cu 4,9 milioane de dolari pentru aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o crestere de 89,8 %.


Siarhei Kostevitch, Chif Executive al ASBIS, a declarat:


„Este un prilej de satisfactie si de mandrie pentru noi sa anuntam aceste rezultate, care arata progresul strategiei noastre de dezvoltare continua a diviziei de distributie, in paralel cu marca noastra si cu produsele finite. Aceasta crestere este rezultatul muncii sustinute si al perseverentei de care a dat dovada conducerea companiei, iar acum, dupa ce am reusit sa obtinem fonduri de la Bursa din Varsovia, valoarea actiunilor va continua sa creasca".


Aproape toate gamele de produse comercializate de grup au inregistrat cresteri ale vanzarilor, atat din punct de vedere al numarului de unitati vandute, cat si al sumelor incasate efectiv. Factorul care a influentat in cea mai mare masura cresterea a fost vanzarea de licente software, in toate tarile in care opereaza compania. Aceasta crestere poate fi explicata prin prisma demersurilor intreprinse de autoritatile din mai multe tari in care opereaza grupul, pentru a promova utilizarea de software procurat din surse legale.


Un alt factor major care a contribuit la cresterea veniturilor a fost introducerea unei game mai largi de laptopuri asa-zise "A-branded", in mai multe tari in care opereaza grupul. In particular, grupul a obtinut contracte de distributie cu Dell in tari precum Rusia, Emiratele Arabe Unite si alte state din zona Golfului. Acest factor a avut un impact substantial asupra pretului mediu de vanzare a produselor grupului (deoarece laptop-urile sunt produse de valoare mare) si, impreuna cu cresterea volumului vanzarilor, a dus la cresteri semnificative ale veniturilor.


De asemenea, au crescut vanzarile de laptopuri Toshiba , permitand grupului sa obtina o pozitie de frunte in sectorul vanzarilor de laptopuri in toate tarile in care are permisiunea de a comercializa laptopuri Toshiba. Cererea mare inregistrata in tarile din fosta Uniune Sovietica, precum si in Europa Centrala si de Est, a contribuit, de asemenea, la cresterea veniturilor din vanzari ale grupului.


Stabilizarea preturilor la componentele de baza (procesoare si hard disk-uri) si cererea mai ridicata, tipica pentru luna septembrie, au contribuit, de asemenea, la cresterea puternica a vanzarilor in trimestrul care s-a incheiat pe 30 septembrie 2007.


Razboiul preturilor, declansat intre cei doi furnizori majori de procesoare (Intel si AMD) s-a oprit, iar introducerea de noi tehnologii de catre ambii fabricanti a avut drept rezultat cresterea pretului mediu de vanzare al acestor produse, ceea ce a contribuit, de asemenea, la cresterea veniturilor.


O gama de produse imbunatatita a dus la cresterea marjei profitului brut, deci si a profitului brut total realizat de grup, care a crescut cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere a fost obtinuta ca urmare a capacitatii grupului de a-si imbunatati gama de produse si de a asigura un echilibru intre vanzarile de produse finite (inclusiv laptopuri) si vanzarile marcilor proprii, Prestigio si Canyon, in toate tarile in care opereaza grupul.

Profiturile nete ale grupului (dupa impozitare) au crescut la 9,3 milioane de dolari pentru perioada de noua luni care s-a incheiat la 30 septembrie 2007, fata de 4,9 milioane de dolari pentru aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce reprezinta o crestere de 89,8%. De asemenea, grupul a continuat sa beneficieze de economiile realizate prin extindere, in toate tarile in care opereaza, ceea ce a contribuit la cresterea profitabilitatii nete. Era de asteptat ca marirea veniturilor sa fie urmata de o crestere a marjei profitului net, intrucat marea majoritate a cheltuielilor grupului sunt fixe, iar cresterea veniturilor are drept consecinta directa cresterea profitului net.

Marja profitului net a crescut pana la valoarea de 1%, fata de 0,74% in aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea a fost o consecinta fireasca a marjei mai mari a profitului brut, precum si a controlului mai strict al costurilor.