Un studiu recent aduce în lumina reflectoarelor sugestiile consumatorilor privind distribuitoarele automate şi nemulțumirile lor

Distribuitoarele automate vor deveni mai inteligente

 

CELE MAI IMPORTANTE ELEMENTE ALE ŞTIRII:

·         Distribuitoarele automate sunt încă populare în rândul utilizatorilor şi reprezintă o modalitate rapidă de a face cumpărături. Însă, limitările acestei soluţii depăşesc de multe ori beneficiile aduse

·         Intel va elimina aceste limitări ducând experienţa de shopping la un alt nivel, mai inteligent şi mai interactiv;

·         Procesoarele Intel oferă o performanţă vizuală şi o putere mai mare, acestea stând la baza noilor platforme inteligente de vânzare.

Bucureşti, România, 17 decembrie 2012 – Distribuitoarele automate sunt încă prezente în centrele de shopping şi în clădirile de birouri unde, de-a lungul timpului, au rămas populare în rândul utilizatorilor. Totuşi, relaţia dintre un cumpărător şi un distribuitor automat poate fi semnificativ îmbunătăţită. În acest moment utilizatorului fie îi place acest gen de cumpărături, fie nu, nefiind cale de mijloc. Acest lucru se întâmplă din cauza limitărilor echipamentelor. Nu de puţine ori varietatea de produse este inadecvată, stocul este aproape inexistent sau produsul cumpărat rămâne blocat între dispenser şi geam. Un studiu recent comandat de Intel[1] la nivel european arată limitările acestor dispozitive şi dorinţele utilizatorilor de a duce echipamentele la un alt nivel.

 

Obişnuinţă veche

            Shopping-ul cu distribuitoarele automate rămâne popular în Europa, 11% dintre respondenţi declarând că folosesc un astfel de echipament zilnic, iar 30% săptămânal. Italienii folosesc cel mai mult distribuitoarele automate, 33% dintre cei intervievaţi declarând că fac achiziţii zilnice, iar 37% săptămânal. Cele mai folosite automate se află în centrele de cumpărături, 53%, şi în staţiile de transport, 50%. 36% dintre cumpărători au declarat că cele mai multe achiziţii, folosind astfel de echipamente, sunt pentru a-şi satisface poftele. 65% dintre spanioli au confirmat acest lucru.

 

Dificultăţi la folosire

            În general, 88% dintre respondenţi au admis faptul că folosirea de automate este o modalitate de shopping rapidă şi utilă. Totuşi, în ciuda acestui fapt, mulţi utilizatori întâmpină dificultăți tehnice atunci când le folosesc. Printre principalele probleme enumerăm: opţiuni limitate de plată, echipamente care sunt scoase din uz, selecţie slabă de produse. De asemenea, nici sistemul de plată nu este unul convenabil. Mai mult de jumătate dintre utilizatori se înfurie atunci când echipamentul nu poate da rest, 49% atunci când bancnotele nu sunt acceptate, iar 44% dintre respondenţi când au plătit, dar nu au primit produsul comandat.

            Cei mai mulţi dintre utilizatori admit faptul că sunt frustraţi de experienţa de cumpărare cu automate și nu este o surpriză faptul că mulţi dintre ei ar renunţa la a le folosi. 15% dintre respondenţi au declarat chiar că au împins sau lovit echipamentul, iar 10% că au folosit cuvinte nepotrivite. 34% s-au plâns de aceste aspecte altor oameni, în timp ce 26% sunt dispuşi să facă plângeri oficiale. Interesant este faptul că polonezii folosesc cele mai multe cuvinte urâte atunci când au o problemă cu un automat (20%), în timp ce 48% dintre ruşi povestesc altora experienţa. 

 

Mai inteligente, mai sociale şi îmbunătăţite

            Respondenţii au fost clari cu privire la cum văd ei o îmbunătăţire a experienţei în lucrul cu automatele. În fruntea listei se află: tehnologia touchscreen – 73%, ecrane HD şi interfeţe de utilizare intuitive – 59%. 25% ar dori ca aparatele să poată fi controlate vocal, în timp ce 17%   şi-ar dori să poarte o conversaţie cu echipamentul. Italienii sunt cei care îşi doresc cel mai mult să utilizeze aparatul folosind gesturi, 33%, comparativ cu restul ţărilor – 17%.

            Adiţional segmentului de interactivitate, utilizatorii își doresc ca automatele să le poată oferi şi o experienţă socială diferită. Mai mult de două treimi dintre respondenţi şi-ar dori să primească discount-uri dacă fac achiziţii frecvent (62%), iar 39% şi-ar dori să vadă feedback-ul celorlalţi şi să le citească recomandările.

 

Nu doar simple gustări

            Utilizatorii își doresc ca automatele să ofere mai mult decât mâncare şi băutură. Peste jumătate dintre respondenţi (55%) şi-ar dori să îşi poată încărca telefonul cu ajutorul distribuitoarelor automate. De asemenea, 54% şi-ar dori să acceseze gratuit Wi-Fi, 50% să tipărească fotografii de pe carduri de memorie, iar 38% dintre respondenţi şi-ar dori să poată plăti cu ajutorul unui smartphone.

            Intel lucrează împreună cu importanţi vendori şi cu cele mai mari branduri globale pentru a dezvolta noile automate. Soluţii precum Kraft Foods DIJI-TASTE* şi automatul Coca-Cola demonstrează faptul că această industrie este în mijlocul unei revoluţii.

            Cu ajutorul procesoarelor Intel® Core, retailerii vor avea posibilitatea de a oferi efecte vizuale şi capabilităţi de procesare performante. Intel® Audience Impression Metric Suite (Intel® AIM Suite) integrat în reclamele digitale de pe automate va putea măsura numărul de utilizatori interesaţi de astfel de produse, iar Intel® Active Management Technology (Intel® AMT) va permite operatorilor să urmărească în timp real inventarul, să programeze reîmprospătarea stocului şi să realizeze diagnoza sistemelor de operare. Cu aceste soluţii, Intel urmăreşte să ofere o experienţă de calitate şi personalizată consumatorilor.

Despre Intel

Intel este lider mondial în inovaţia din industria computerelor. Compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. Pentru informaţii suplimentare despre Intel accesaţi http://www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.

Intel şi logo-ul Intel sunt mărci comerciale ale Intel Corporation în Statele Unite şi în alte ţări.

* Alte nume şi brand-uri pot fi reclamate ca fiind proprietatea altor părţi

 


[1]Informaţii despre studiu

Studiul Smart Vending a fost realizat pe baza datelor colectate de Redshift Research, o companie de cercetare de piaţă independentă. Au fost folosite interviurile online pentru a colecta răspunsurile, în 11 ţări din EMEA şi SUA, numărul total de respondenţi fiind de 6018. Ţările din Europa în care au fost realizate interviuri: Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie şi Ucraina. Datele au fost colectate până în octombrie 2012.