Intel Labs urmareste sa reinventeze felul in care oamenii interactioneaza cu tehnologia

Cele mai importante elemente ale ştirii:

        CUMPARATI

·         La evenimentul Intel pentru cercetare ce are loc în fiecare an, oficialii companiei au anunţat formarea unei noi divizii în cadrul Intel Labs ce are scopul de a reinventa experienţa de computing în moduri pe care abia începem să ni le imaginăm;

·         Bazându-se pe un studiu amănunţit şi pe felul în care oamenii interacţionează cu tehnologia, şi având în spate tradiţia Intel de a realiza inovaţii, noua divizie urmăreşte să creeze tehnologii capabile să ofere senzaţii complet noi utilizatorilor în folosirea televizoarelor, automobilelor şi a altor produse;

·         În cadrul evenimentului au fost expuse doar o mică parte din tehnologiile viitorului care vor activa dispozitive personale capabile să înveţe şi să înţeleagă cine suntem noi şi care este stilul nostru de viaţă, tehnici care vor revoluţiona interacţiunea socială, vor recunoaşte obiecte cotidiene, vor interpreta gesturi ale mâinilor, putând chiar să citească mintea umană;

Mountain View, California, SUA, 1 iulie 2010 –  În cadrul evenimentului anual de cercetare Research@Intel organizat de Intel Labs, Justin Rattner, Intel Corporation Chief Technology Officer, a anunţat înfiinţarea unei noi divizii de cercetare numită “Interaction and Experience Research”, ce se va concentra pe definirea unor experienţe noi pentru utilizatori şi a unor noi platforme de computing. Se doreşte ca inovaţiile provenite din laboratoare să modifice într-un mod esenţial felul în care vom interacţiona în viitor cu tehnologia.

Aceste iniţiative au fost determinate de legea lui Moore şi de progresele făcute în ceea ce priveşte performanţa oferită de un număr crescut de dispozitive de calcul, incluzând aici şi tradiţionalul PC. Rattner declară că angajamentul Intel precum şi experienţa cu tehnologia vor deveni mult mai personale şi sociale prin individualizarea acestora, proces realizat cu ajutorul informaţiilor primite de la senzori, consolidate de inteligenţa de tip cloud şi coordonate cu ajutorul unor interfeţe naturale, de atingeri, gesturi şi voce.

“În momentul de faţă este insuficientă o simplă îmbunătăţire a tehnologiei existente”, a declarat Rattner. “Lucrul pe care pun accent oamenii în ziua de astăzi este experienţa personală. Aceasta este cea mai mare schimbare pe care o vedem când privim spre viitor. Intel se pregăteşte de mai bine de un deceniu pentru a dezvolta zona de interacţiune dintre utilizatori şi tehnologii. Recent, am alcătuit o echipă extraordinară de cercetători care este formată atât din specialişti în crearea de interfeţe cât şi specialişti în ştiinţe sociale. Această echipă are scopul de a crea următoarea generaţie de aplicaţii pentru utilizatori. De exemplu, am observat că experienţa oferită de televiziune este diferită de experienţa Web, chiar dacă din ce în ce mai mult conţinut TV va fi livrat prin intermediul Internetului. A naviga pe Internet pe un ecran aflat la trei metri distanţă este o experienţă pe care puţini oameni o doresc, dar televiziunea receptată prin Internet este un pas imens”.

Rattner a mai declarat că divizia nou înfiinţată va fi condusă de către Genevieve Bell, Intel Fellow, care de mai bine de zece ani este principala susţinătoare a design-urilor ce au în centru utilizatorii. “Interacţiunea Intel cu utilizatorii nu se limitează la clasicul PC.” a precizat Bell. “Chipurile Intel şi Internetul au ajuns acum în televizoare, set-top-uri, dispozitive handheld, automobile, echipamente de semnalizare şi multe altele. Centrul IXT, “Interaction and Experience Research,” va transforma 15 ani de cercetare în moduri în care oamenii pot folosi, refolosi şi refuza noi tehnologii de informare şi comunicare. Cercetători care activează în domenii precum ştiinţa socială, design şi interacţiunea om-calculator vor continua misiunea de a pune întrebări despre cum oamenii vor valorifica noile tehnologii şi ce nu vor să schimbe la echipamentele pe care le au deja. Aceste informaţii vor fi alăturate unui proces intens de cercetare tehnologică pentru a forma următoarea generaţie de interfeţe dedicate utilizatorilor, interacţiunii cu utilizatorii şi schimbărilor în conţinutul media şi a modelului de consum”.

Intel Labs oferă deja o atenţie sporită următoarei generaţii de tehnologii ce se bazează pe ceea ce experimentează utilizatorul. Cercetările recente legate de context şi locaţie au generat o serie de informaţii şi de posibilităţi tehnologice. Un exemplu ar fi ideea că dispozitivele vor conştientiza spaţiul înconjurător, vor comunica între ele şi îşi vor schimba comportamentul sau vor acţiona bazându-se pe informaţiile primite din mediul extern. Un proiect deosebit ce a fost prezentat în cadrul evenimentului are la bază un nou val de relaţionare socială ce oferă posibilitatea de a monitoriza activităţi curente şi capacitatea de a le afişa în timp real şi direct către prietenii sau membrii familiei aflaţi în reţea. Cercetarea demonstrează cum posibilitatea de conştientizare a mediului cu ajutorul unor senzori integraţi poate conduce la experienţe complet noi precum “Shadow Avatar” şi “Socially Augmented Reality”.

Cercetătorii au prezentat de asemenea un senzor low-cost experimental care ar putea schimba felul în care utilizatorii pot regla consumul de energie în propria casă. Atunci când acel echipament este folosit împreună cu un dispozitiv de tip home information display, acesta va monitoriza nivelul de consum şi va recomanda soluţii pentru a spori eficienţa. Senzorul trebuie doar să fie conectat la reţeaua electrică a casei pentru a măsura instantaneu şi pentru a raporta wireless nivelul de consum al fiecărui dispozitiv în parte. Această tehnologie formează inima unui sistem personal de gestionare a energiei ce poate conduce către o schimbare importantă în felul în care reţeaua electrică se comportă, precum şi către realizarea unor economisiri consistente de energie.

Altă tehnologie prezentată la eveniment schimbă felul în care utilizatorul interacţionează cu tehnologia. De exemplu, au fost prezentate cercetări ce folosesc proiecţii şi camere 3D pentru a ilumina suprafeţe, afişând butoane, ferestre, imagini şi filme pe mese sau alte spaţii plate. Sistemul video este capabil să recunoască obiecte şi gesturi ale mâinilor, transformând suprafeţe de uz casnic precum mese de bucătărie, mese de cafea sau bănci de şcoală în portale interactive pentru dispozitiv şi Internet. De asemenea, a fost prezentat şi un exemplu mai futuristic, un computer care ar putea citi gândurile utilizatorilor, eliminând în totalitate nevoia de a tasta.        

Despre Intel

Intel este lider mondial în inovaţia din industria computerelor. Compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. Pentru informaţii suplimentare despre Intel accesaţi http://www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.

Intel şi logo-ul Intel sunt mărci comerciale ale Intel Corporation în Statele Unite şi în alte ţări.

* Alte nume şi brand-uri pot fi reclamate ca fiind proprietatea altor părţi